Vi är vi – inte “vi” och “dom”

Den polarisering som sker i samhället gör mig otroligt ledsen. Att människor kan vara så elaka mot varandra och känna sånt hat. Det är för mig oförståeligt …
Alla är vi olika och ser saker ur olika perspektiv beroende på vad vi har varit med om i våra liv, jag förstår det. Har det någonsin lett till något bra när vi delar in oss i “vi” och “dom” …? Nä, jag tror inte det. Det leder bara till polarisering och hat.

Vi är INTE två grupper i samhället. Det finns inte en grupp som är för och en som är emot.
T ex de som tagit sprutor – i den “gruppen” finns de som längtat efter sprutorna och ser det som en räddning och även kommer ta alla “booster” som kommer, vissa har tagit för de känner att de borde, vissa gör det för att det är smidigt inför resor och annat, vissa gör det för att jobbet kräver det, etc

Och ang de som inte tar sprutor – i den “gruppen” finns de som är emot alla typer av vaccin, vissa känner de litar på sitt immunförsvar och är väldigt hälsosamma, vissa tycker mRna-tekniken är läskig och opålitlig, vissa ser det som att det handlar om något helt annat än ett virus och ett vaccin utan att det handlar om makt, etc.

Det finns såklart fler varianter i varje “grupp”, men jag vill bara visa att vi är INTE två grupper i samhället. Vi är många många olika. Men på något sätt känns det som många finner styrka av att känna ett “vi” MOT “dom” och DET skrämmer mig.
Många lägger ut hånfulla inlägg mot de som tagit sprutor och många lägger ut hånfulla inlägg mot de som inte tagit sprutor. Allt detta leder bara till en större polarisering. Det är dags att förstå att vi alla är sprungna ur samma källa och vi alla är sammankopplade. Det du gör mot någon annan gör du mot dig själv.

Jag kom att tänka på en studie som gjordes i en stad (kommer tyvärr ej ihåg var, men GISSAR Chicago, men kan ha HELT fel) där massa människor satte sig och mediterade. De spred sitt ljus och kärlek. Under denna period minskade brottsligheten i staden. Det får mig att tänka att jag vill skicka ett meddelande till er härliga ljusarbetare som finns på min blogg. Höj ditt ljus och frekvens – meditera och sprid ljuset. Det är dags att se till så mörkret och hatet minskar och frid, kärlek och ljus kan få större plats.

Ha en ljuvlig tisdag. Här är det snöstorm och tittar man ut tror man jultomten är på väg vilken sekund som helst. Otroligt mysigt. Och jag är väldigt tacksam att vi inte behöver ta oss iväg med bilen en dag som denna, utan kan njuta vid brasan eller i snön i naturen med Taxi.

Massa kärlek,
Lina ❤

Bilden är från igår. Idag är ALLT vitt och yr runt typ överallt 😉

För den som gillar JP Sears, så såg jag precis denna video efter jag hade skrivit detta inlägg om just polarisering. Den är väldigt bra gjord. Både rolig och informativ 🙂 Klicka här för att kolla. Bara typ 6 minuter.