Vi har alla olika roller i det som sker

Världen är turbulent och jag tror det är viktigt att veta att vi alla har valt att vara här just nu. Just i denna turbulenta tid. Det är så jag ser livet. Jag ser det som att vi som själ väljer ett liv att leva och sedan kommer ner på jorden. Att vi väljer de utmaningar vi är med om för att växa som personer och få lärdomar.
Hade jag tvivlat på det så hade jag kanske tänkt – men jag valde inte det övergreppet? Jag valde inte bilolyckan? Jag valde inte att vara i en misshandelsrelation? Ja, detta är några av få saker jag har varit med om och ja, som jag ser det så valde jag detta innan jag kom ner på jorden.

Jag kan se att allt jag har varit med om i livet har lett mig dit jag är idag. Att allt vi är med om i livet är som pärlor i ett halsband – att allt behövs för att vi ska bli de vi är menade att vara.

Jag tror det är viktigt att veta att alla har olika roller i det som sker nu. Vissa är krigare, vissa är ljusbärare, vissa är lojala, vissa är passiva, etc. Man kan självklart vara flera saker samtidigt, men just att vi alla har olika roller är viktigt att komma ihåg. Vissa står på barrikaderna och skriker. Vissa finns i bakgrunden och lyfter ljuset där mörkret är som tyngst. Och vissa har helt andra roller.
Det är bara så viktigt att inte anse att alla borde ha samma roll. Vi KAN inte ha samma roll. Vi ÄR olika och HAR olika roller i detta liv. I det som nu sker.

Vet du vad din roll är?
Jag har inte riktigt hittat min roll i allt som sker nu.
Jag vet att en stor del av mitt livssyfte är att sprida ljus och glädje och hjälpa, men kan det vara mitt “uppdrag” i allt som sker nu? Jag vet inte. Jag tror överlag att vi är här på jorden för att göra det som får vårt hjärta att sjunga. Det som ger oss glädje.
Men med tanke på det som sker idag kan dock våra roller ändras lite. Vi kanske inte kan fokusera på endast vad som får hjärtat att sjunga.

Jag har fått mycket medialt till mig sedan februari i år. Jag har frågat om jag kan få hela bilden av allt som sker i världen men har bara fått små fragment. Svaret jag får är “Du kan inte hantera hela bilden” och ja, det kan nog stämma. Bara det lilla jag har fått har skakat marken rejält under mig.

Det är många tankar och känslor i allt som sker. Jag mediterar, är i naturen och är tacksam för allt det fina som finns. Samtidigt känner jag ibland en panik över allt som sker och blir uppgiven. Jag tror det är viktigt att tillåta alla känslor men alltid komma tillbaka till tilliten – att allt kommer lösa sig. Att allt blir bra. Det är som det gamla talesättet –
“Allt blir bra till slut. Och är det inte bra, ja då är det inte slut.”

Önskar dig en magisk fredag ❤

Kärlek och glädje,
Lina ❤

2 thoughts on “Vi har alla olika roller i det som sker

Leave a comment