När sorgen ibland tar över …

Vissa dagar är så otroligt tunga. Jag känner hur kraften går ur mig när jag ser vad som händer i världen. Jag blir så ledsen och tappar all kraft. Jag ser ett klipp om aboriginals rop på hjälp i Australien och tårarna forsar nerför kinderna.
Vad är det som händer?
Varför ser inte fler att det är något som inte stämmer?
Jag förstår inte …

Alla dessa jobbiga känslor samtidigt som jag vet att allt är som det ska vara. Att det som sker nu måste ske. Att det vi går igenom nu kommer att finnas i historieböckerna. Jag vet och förstår allt detta. Samtidigt gör det så ont i hjärtat när jag ser hur ett vaccin som bara är villkorat godkänt tvingas på människor i olika länder. Så många kortvariga biverkningar som tystas ner. Över 85000 anmälda till Läkemedelsverket i Sverige än så länge (och nej det är tyvärr inte mestadels ont i armen …). Flera unga killar har fått hjärtproblem. Många idrottsutövande män har fallit ihop på planen för att hjärtat la av efter de tagit sprutor. Inget får synas i media. Allt tystas ner. Varför? Pfizer vill nu att alla deras studier inte ska bli offentliga förrän 2076. Varför? Varför kan inget ifrågasättas? Har man rent mjöl i påsen får allt ifrågasättas. Allt!

Jag kan bara inte förstå. De som vill ta en spruta – gör det.
De som inte vill ska inte behöva.
Det ska vara ett fritt val.

Det är så mycket sorg i hjärtat. Jag har sett så många videos med unga som fått skador av vaccinet och det är inga läkare som vill säga att det är en biverkning. Varför? De får kämpa för att få vård. Varför?

Det är så mycket jag inte förstår av det som sker. Samtidigt som jag vet att det som sker måste ske.

Redan i april 2020 fick jag en vision till mig att världen skulle delas upp i två världar – en vaccinerad och en ovaccinerad. Jag förstod inte bilden vid den tiden då det inte ens fanns ett vaccin då. Men nu ser jag den. Jag ser polariseringen som inte borde finnas. Jag ser hatet som inte borde finnas.

Men ja, jag ser också mycket kärlek. Och jag vet att DET är vad jag måste lägga fokus på. Vad vi ALLA behöver lägga fokus på – kärlek och sammanhållning. Vi ÄR ett. Vi är alla sprungna ur samma källa. Vi måste hålla ihop. Tillsammans är vi starka – vaccinerad som ovaccinerad – JAG ÄLSKAR DIG!

Massa kramar och kärlek ❤

En vacker regnbåge en dag i höstas ❤

3 thoughts on “När sorgen ibland tar över …

  1. Anneli Sjögren says:

    Och så är det inte ens ett vaccin! Det uppfyller inte kraven för att få vara ett vaccin! (Bl a att det ska ge immunitet och hindra smitta – vilket det uppenbarligen inte gör!)
    Jag brottas med allt det galna i världen på samma sätt som du! En sida av mig vill bara gråta och skrika medan en annan sida av mig förstår att det är så här det måste vara – tills det inte måste det längre. Jag hoppas folk vaknar ur sin slummer snart och ser vad som händer! Hur galet ska det behöva bli innan människor vaknar upp? Jag tycker det räcker nu med galenskap… Men uppenbarligen behöver det bli ytterligare lite till galet innan tillräckligt många vaknat. Suck.

    Like

Leave a comment